" Sizde ekibimize katılıp , Web sitemizde yazar olmak ister misiniz ?

Araştırmayı seven , bilgi ve becerisine güvenen.

Gönüllü olarak aramıza katılmak isteyen arkadaşlar.
seçeneğine tıklayarak bizimle irtibata geçebilirsiniz. "

Türkiye'de Yabancı Dil Öğrenmenin Yolları - Haluk Abiden Tavsiyeler 3

Paylasan: Tarih: 27 Nisan 2015 Pazartesi | 08:24

Bir Mühendisin Olmazsa Olmazı Yabancı Dil

Yabancı dil nasıl öğrenilir?


"Yurtdışında markette, barda çalışarak değil! Hemen 6 ay İngiltere diye heveslenmeyin. Nasıl dil öğrenilir, onu inceleyelim beraber bu kez. "

Bu sefer çok kapsamlı bir yazı ile karşınızdayım. İngilizce demiyorum sadece, yabancı dil ona dikkat edelim lütfen. Ama yine de çoğunluğun İngilizce'yi baz alacağını düşünerek ona yönelik örnekler ile ilerleyeceğim. Üstelik hiçbir aşamada da size bir kursa gidin demeyeceğim.

İşte aşama aşama sizin rehberinizim;


1- Seviyenizi tespit edin. 

Bunun için hemen size tavsiye. DuoLingo'nun web sitesi ve uygulamaları. Size ücretsiz olarak seviyeler ile eğitim veriyor ve testler yapıyor. Üstelik de bir süre testleri yapmazsanız veya çalışmazsanız seviyenizi düşürüyor. Kelime tekrarları, konuşma analizleri hepsi var. Size bir yazı okutuyor ve doğru okursanız telafuzlu olarak başarılı oluyorsunuz. Bedava olarak kendi seviyenizi tespit edin. İşte linkler;




2- Panik yapmayın, KELİME öğrenin. 

En büyük hata bu aslında. Ben öğrenemiyorum diye saplantılılar var. Bir de konuşmaya korkanlar var. İkisinin de ortak hatası kelimeler. Niye konuşamıyorsunuz biliyor musunuz? Çünkü nesnelerin ve fiillerin karşılığı o tembel beyninizde yok! Barcelona'nın kadrosunu, falanca arabaya sığışan beygirleri yada Mango'nun indirimlerini depolayan beyniniz zahmet edip, kelime almıyor. Sakın cahil gibi kelime kartlarına para vermeyin, D&R gibi yerlerde. Onu çantanın içinde kaybedeceksiniz. İşte yine hizmetinizdeyim. Cep telefonunuza bundan indirin. Yada araştırıp, buna benzer en iyilerini. Lütfen illa ki dediğime odaklanmayın. Reklam yapmak değil derdim.




Yada biraz teknolojiden anlıyorsan ve zahemt edeceksen, bu flash card uygulamalarından dilediğini indir ve kendi listelerini oluştur her konuda.




3- Müzik takviyesi yapın.

 Lyrics desteği ile bunu yapın. Ne dedim ben şimdi? Hemen açıklayayım efendim. Sevdiğiniz yabancı dilde şarkıların sözlerini google'da lyrics diye aratın ve o sözleri ezberleyene kadar şarkıyı sesli söyleyin. Telafuzu inanılmaz düzeltir.

4- İngilizce düşünün. 

Devrik cümleler için yada birisinin söylediği ilginç cümle yapıları için İngilizcesini düşünerek beyninizi geliştirin.

5- En yüksek seviye için, en zorunu seçin.

 İngilizceyi Daylight denilen bir saçmalık ile öğrenmeye çalışırken can verenler var. Yazık günah. Sırf bedava diye vaktini çöpe atma. Çünkü bunun da internette bedavasını bulabilirsin. Neyin? Rosetta Stone serisinin. Her dili mükemmel öğrenmen için tek önereceğim settir. Kursa gitme, bunu indir ve öğren. Korsan kullanımı önermiyorum elbet ama sen bir bilene danışırsın bu konuyu. En kaliteli eğitim DVD seti bu firmada. Türkiye'den DVD seti ile uğraşma lütfen.




6- İngilizce'yi İngilizce öğren. 

Her aceminin Türkçe destekli İngilizce öğrenme sevdası vardır. Destek tekerleği ile bisiklet sürmek gibi. Hayır! Sen Türkçe'yi nasıl öğrendin? İngiliz veledi nasıl öğreniyor küçükten? Sıfırdan Türkçe desteğinden uzak durarak öğreten eğitim tekniğine odaklan lütfen.

7- Konuşma egzersizi yap. 

Bunun için site ismi yazmayacağım. İki tane Türk site var ama reklam olmasını istemiyorum. Zaten Google'da "ingilizce konuşma siteleri" yazdığınız anda yerli, yabancı bir sürü seçenek var. Yine tamamen ücretsiz bunlar. Hayırlı olsun size. Ha tabi ki bir de uygulama tavsiyem var.




8- Amerikan dizileri izleyin. 


Sakın ve lütfen bana özel mesaj ile Haluk Hoca'm bıt bıt bıt emperyalizm gibi saçma mesajlar atmayın. Gelecek biliyorum. Avrupa İngilizce'sinin telafuzu yanlış. Bu neden ile Amerikan dizilerini altyazılı ve yazısız olarak iki kez izlemeniz önemli. Ammma burada bir nokta var. Film değil! Neden? Filmleri altyazısız izliyorsanız zaten dinlenme olayı iyi demektir. Benim derdim sadece dinlediğinizi anlamanız değil ki buna ek olarak aynı zamanda telafuz önemli. Pronunciation. Dolayısı ile uzun sezonlu dizilerde karakterlerin konuşma tarzlarına ve telafuzlarına daha çok alışabilirsiniz. Lütfen olabildiğince günlük dizilere odaklanın. 10 sezon 15 bölüm aynı adamı ve kadını dinlersen zaten dil konusunda kelime seçebilmen ilerleyecek.

9- LiveMocha ile tanışın. 

Bu öyle bir site ki, kendi başına tavsiyemdir. Gir ve gör nasıl dil öğretilir. Türkçe'yi dünya dili diye bize inandırmaya çalışana kürek ile vura vura izleteceksin bu siteyi. Buyrun efendim.




10- Kursa gitmeyin. 


Bakın kurslara giderek öğrenmeniz zordur. Yukarıda dediklerimi yaptıktan sonra sadece gezmek için 15 gün yada 30 gün kursa vereceğiniz para ile yurtdışına gidin, gezin, konuşun. Çeşitli siteler aracılığı ile yurtdışından evinize misafir kabul edin yabancı dilinizi geliştireceğiniz. Öyle güzel sistemler var ki. Bir aile size geliyor ve evinizde kalıyor 15 gün, sonra siz de onun ülkesine ve evine gidiyorsunuz.

Dahası var ama bu pazar günü benden bu kadar. Aslında yurtdışındaki gezilerimden size videolar hazırlamak yönünde bir planım var ama ne kadar olur bilemem. 15 gün sonra İtalya'da belki bir denerim.

Dil öğrenmek için son tavsiyem.


BUGÜN BAŞLAYIN!


Önemli not: Tüm yazılarım bana aittir. Ben alıntı yazı alacak birinin fikrine saygı duyarsam bir gün, linkini direkt veririm. Yazılarımın da kullanım ve dağıtım hakkı okuyan herkese serbestttir.

 Kaynak: Haluk TATAR

Bu konuyu paylas :

0 yorum:

Yorumunuzu Yazmadan Önce Aşağıdan Yorum Kurallarını Okumanızı Tavsiye Ederiz. Kurallara Uymayan Yorumlar Yayınlanmicaktır... Saygılar

-Yorum Kuralları-
1-Yorumlarınız Konuyla Alakalı Olsun
2-Kötü İçerikli,Küfür,Ahlak Dışı veya Size Yakışmayan Kelimeler Kullanmayınız
3-Yazım Kurallarına Uygun Okunaklı ve Açıklayıcı Yorumlar Yazmanızı Umuyoruz
4-Sitemizde Yazılan Yorumlardan Site Yöneticilerimiz ve Sitemiz Kesinlikle Sorumlu Değildir... Yorumların Tamamı Yorumu Yazan Kişilerce Yayınlandığı için Mesuliyet Kabul Edilmemektedir.
****=Surç-u Lisan Ettiysek Af Ola=****
Sitemizde Sizi Ağırladığımız İçin Çok Büyük Bir Kıvanç ve Mutluluk Duymaktayız...
Bizimle Olduğunuz için Teşekkürler (Otomotiv Mühendisleri Ekibi...)

 
Support : Creating Website TOMO | OMD | Automotive Design
Copyright © 2012 - 2015 Otomotiv Mühendisliği © 2022 - Her Hakki Saklidir
Template Renewal by Alican Sirin Published by Facebook Group
Proudly powered by :Google | Blogger