İtalyan üretici Fiat'tan beklenen haber sonunda geldi.Fiat'ın merakla beklenen C segmenti sedan modeli Alaçatı'da yapılan basın lansmanında tanıtıldı.Fiat Tasarım Merkezi tarafından tasarlanan ve 520 milyon dolarlık yatırımla Türkiye’de üretilen Egea’nın hedefi, Türkiye’nin en çok satılan otomobili olmak. Türkiye, ağırlıklı olarak sedan otomobillerin hüküm sürdüğü bir pazar. Bu pazardaki genel tüketici beklentisi de düşük yakıt tüketimli, geniş iç mekâna ve bagaj hacmine sahip otomobiller olarak açıklanabilir. Tabii ki çekici tasarım ve fiyat-donanım ilişkisini de unutmamak lazım.
İşte Egea’da bu noktalara odaklanılmış ve Fiat yetkilileri tarafından “değer, kullanışlılık ve karakter” Egea’nın başarı formülü olarak özetleniyor. Fiat’ın en çok güvendiği model olan Egea’nın garantisi, 5 yıl, 100.000 km.
Dış tasarımda alışık olmadığımız bir yüzle karşılaştığımız Fiat Egea, oldukça sportif ve şık bir ön yüze sahip. Izgaralarla birleşen far tasarımında halojen farlar tercih edilmişken, günümüzde bir çok araçta yer alan mercekli farlar ya da bi-xenon far opsiyon olarak sunulmuyor.
Arka yüzde C harfini andıran stoplar bagaj kapağının üstüne uzanırken, stopların ortasına sinyal lambaları konumlandırılmış.
Arka yüzde C harfini andıran stoplar bagaj kapağının üstüne uzanırken, stopların ortasına sinyal lambaları konumlandırılmış.
4532 mm uzunluğa, 1792 mm genişliğe, 1497 mm yüksekliğe sahip Fiat Egea, 2636 mm’lik aks mesafesi sunuyor. Araç ile ilgili teknik detaylar tamamıyla paylaşılmadığı için boş ağırlığını bilmiyoruz ancak benzer konfigürasyonlu Linea’dan yaklaşık 80 kg daha hafif olduğu açıklandı. Fiat Egea, Fiat 500L’den de tanıdığımız Fiat Small platformunun uzatılmış aks mesafesine sahip varyasyonunu kullanıyor.
Geniş yükleme ağzına sahip bagaj 520 litre bagaj kapasitesine sahip. Arka koltuklar iki parçalı şekilde katlanabilirken, bagajın altında tam boy bir stepneye yer verilmiş.
Sade bir iç mekan tasarımı sunan Fiat Egea’da ön konsolda orta donanım paketi Urban’dan itibaren yumuşak ön göğüs malzemesi standart olarak sunuluyor. 5 inçlik dokunmatik ekranlı Uconnect sistemi de Urban donanımından itibaren standart olarak sunulmakta.
Motor seçeneklerine değinecek olursak Fiat Egea, 2’si benzinli, 2’si dizel olmak üzere 4 farklı motor seçeneğine sahip. 1.4 Fire benzinli motor seçeneği 95 beygir güce ve 127 Nm maksimum torka sahip, sadece 6 ileri manuel vites seçeneği ile sunuluyor. Benzinli otomatik düşünenler için Ocak ayında satışına başlanacak olan 1.6 Etorq benzinli motor 110 beygir güce ve 152 Nm maksimum torka sahipken 6 ileri tam otomatik şanzıman ile sunulmakta.
Dizel motor seçenekleri ise diğer Fiat grubu modellerinden tanıdığımız 5 ileri manuel vites seçeneği ile alınabilen 95 beygir güç maksimum 200 Nm tork üreten 1.3 Multijet II dizel motor ve 120 beygir güç ve 320 Nm torka sahip 1.6 Multijet II motordan oluşuyor. 1.6 Multijet II motorla birlikte şimdilik sadece 6 ileri manuel vites seçeneği sunulurken, 2016’nın 2. yarısından itibaren Alfa Romeo Giuletta‘da da kullanılan TCT çift kavramalı otomatik şanzıman seçeneği de sunuluyor olacak.
* Yüklenmemiş
DONAMIM
EASY
- Krom kapı kolları
- 16″ jantlar
- Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar
- Eşya gözlü ön kolçak
- Elektrikli ön ve arka camlar
- Uconnect radyo/MP3 çalar
- Bluetooth bağlantısı
- USB/AUX girişi
- Çok fonksiyonlu direksiyon
- ESP
- Yokuş kalkış destek sistemi
URBAN
- Krom ön ızgara
- 16″ alaşımlı jant
- Sis farları
- Yumuşak dokunuşlu ön konsol
- Deri direksiyon ve vites topuzu
- Otomatik klima
- Hız sabitleme sistemi
- Park sensörü
- 5 inç dokunmatik ekranlı Uconnect
- 3.5 inç TFT yol bilgisayarı ekranı
- Yan ve perde hava yastıkları
LOUNGE
Urban’a ek olarak:
- 17″ alaşımlı jant
- Krom bagaj ve cam altı çıtası
- Otomatik kararan iç dikiz aynası
- Far/Yağmur sensörü
- Elektrik ayarlı bel desteği
- Arka kolçak
- Navigasyon
- Geri görüş kamerası
TEKNİK ÖZELLİKLER
TEKNİK ÖZELLİKLER
|
BENZİNLİ
|
DİZEL
|
||
1.4 16V Fire
|
1.3 16V MultiJet II
|
1.6 16V MultiJet II
|
||
Yakıt
tipi
|
Kurşunsuz benzin (95 oktan)
|
Dizel (EN 590)
|
Dizel (EN 590)
|
|
Silindir
sayısı
|
4
|
4
|
4
|
|
Valf
sayısı
|
16
|
16
|
16
|
|
Ekzantrik
Tipi
|
DOHC
|
DOHC
|
DOHC
|
|
Çap
x strok
|
72 x 84
|
72 x 84
|
79,5 x 80,5
|
|
Silindir
hacimi
|
1.368
|
1.248
|
1.598
|
|
Sıkıştırma
oranı
|
11,2 : 1
|
16,8 : 1
|
16,5 : 1
|
|
Maksimum
güç (bg (kW) / dd)
|
95 (70) / 6.000
|
95 (70) / 3.750
|
120 (88) / 3.750
|
|
Maksimum
tork (Nm / dd)
|
127 / 4.500
|
200 / 1.500
|
320 / 1.750
|
|
Yakıt
besleme
|
MPI
|
MultiJet II, ortak
yollu 1.600 bar dizel enjeksiyon sistemi, değişken geometrili turbo
|
MultiJet II, ortak
yollu 1.600 bar dizel enjeksiyon sistemi, değişken geometrili turbo
|
|
Emisyon
Sınıfı
|
Euro 6
|
Euro 5+
|
Euro 6
|
|
Direksiyon
Sistemi
|
||||
Direksiyon
tipi
|
Elektrikli Dualdrive
|
Elektrikli Dualdrive
|
Elektrikli Dualdrive
|
|
Dönüş
çapı (m)
|
10,9
|
10,9
|
10,9
|
|
Frenler
|
||||
Ön
(Çap / Tip)
|
284 x 22 / Disk
|
284 x 22 / Disk
|
284 x 22 / Disk
|
|
Arka
(Çap / Tip)
|
228 x 40 / Kampana
|
228 x 40 / Kampana
|
251 x 10 / Disk
|
|
Süspansiyon
Sistemi
|
||||
Ön
|
MacPharson
|
MacPharson
|
MacPharson
|
|
Arka
|
Yarı Bağımsız
|
Yarı Bağımsız
|
Yarı Bağımsız
|
|
Aktarma
|
||||
Çekiş
|
Önden
|
Önden
|
Önden
|
|
Vites
tipi
|
Manuel
|
Manuel
|
Manuel
|
|
Vites
sayısı
|
6 ileri + 1 geri
|
5 ileri + 1 geri
|
6 ileri + 1 geri
|
|
Ölçüler
ve Ağırlık*
|
||||
Dingil
mesafesi (mm)
|
2.637
|
2.637
|
2.637
|
|
Ön
/ Arka iz genişliği (mm)
|
1.542 / 1.543
|
1.542 / 1.543
|
1.542 / 1.543
|
|
Uzunluk
/ Genişlik / Yükseklik (mm)
|
4.532 / 1.792 / 1.497
|
4.532 / 1.792 / 1.497
|
4.532 / 1.792 / 1.497
|
|
Bagaj
kapasitesi (L)
|
520
|
520
|
520
|
|
Boş
ağırlık (kg)
|
1.150
|
1.205
|
1.270
|
|
Yakıt
deposu hacmi (L)
|
45
|
45
|
45
|
|
Performans
|
||||
Azami
hız (km/s)
|
185
|
183
|
199
|
|
0100
km/s hızlanma (sn)
|
11,5
|
11,7
|
9,7
|
|
Yakıt
Tüketimi ve Emisyon**
|
||||
Şehiriçi
tüketim
|
7,7
|
5,4
|
5,2
|
|
Şehirdışı
tüketim
|
4,6
|
3,5
|
3,6
|
|
Ortalama
tüketim
|
5,7
|
4,2
|
4,2
|
|
Karma
CO2 emisyon değeri (g/km)
|
133
|
110
|
110
|
* Yüklenmemiş
** Yol durumu, trafik, sürüş şekli, hava şartları,
donanımlar/aksesuarlar, portbagaj, özel ekipmanlar ve otomobilin durumuna bağlı
olarak gerçek yakıt tüketimi ve emisyon verileri, test değerlerine göre
farklılık gösterebilir.
0 yorum:
Yorumunuzu Yazmadan Önce Aşağıdan Yorum Kurallarını Okumanızı Tavsiye Ederiz. Kurallara Uymayan Yorumlar Yayınlanmicaktır... Saygılar
-Yorum Kuralları-
1-Yorumlarınız Konuyla Alakalı Olsun
2-Kötü İçerikli,Küfür,Ahlak Dışı veya Size Yakışmayan Kelimeler Kullanmayınız
3-Yazım Kurallarına Uygun Okunaklı ve Açıklayıcı Yorumlar Yazmanızı Umuyoruz
4-Sitemizde Yazılan Yorumlardan Site Yöneticilerimiz ve Sitemiz Kesinlikle Sorumlu Değildir... Yorumların Tamamı Yorumu Yazan Kişilerce Yayınlandığı için Mesuliyet Kabul Edilmemektedir.
****=Surç-u Lisan Ettiysek Af Ola=****
Sitemizde Sizi Ağırladığımız İçin Çok Büyük Bir Kıvanç ve Mutluluk Duymaktayız...
Bizimle Olduğunuz için Teşekkürler (Otomotiv Mühendisleri Ekibi...)