İlk kez 1973 yılında pazara sunulan ve geçtiğimiz aylarda B8 kasa koduyla sekizinci nesli tanıtılan VW Passat, Alman üreticinin modüler platformu MQB’yi kullanan ikinci model.
Makyajdan çok ötesi var Passat’ta, tamamen yenilenmiş. En dikkat çeken detayların başında yeni platform sayesinde ortalama 85 kg hafifleyen aracın yakıt tüketim ortalamasının da yüzde 20’ye yakın oranda iyileşmiş olması geliyor. Bu çok ciddi bir rakam.
Markanın yeni tasarım çizgisini taşıyan Passat dinamik hatlara sahip. Yenilenen Passat’ın boyutları da değişmiş. Sedan versiyon 4767 mm’lik boyu ile selefinden 2mm daha kısa. Ama aks mesafesi önceki modele göre 79mm, genişlik ise 12mm artmış ki bu da daha iyi bir yol tutuş anlamına geliyor.
Yeni Passat’ın ön tasarımı tamamen yenilenmiş. Farların içine kadar devam eden geniş krom şeritler, entegre ön sis farları ve geniş havalandırma girişi ile birleştiğinde, ön bölüme dinamik bir görünüm kazandırıyor. İki farklı yeni LED ön far seçeneği ve geniş alüminyum jant opsiyonları da bu dinamik görümünü pekiştiriyor. Yeni Passat’ın arka tasarımındaki, sportif öğelerine sahip arka tampon, aerodinamik bagaj çıkıntısı, geniş arka reflektörler ve R-Line donanım ile opsiyonel olarak sipariş edilebilen Trapezoid egzoz uçları bu dinamizmle bütünleşiyor. Trendline donanımdan itibaren standart olarak sunulan LED Stop lambaları da Yeni Passat’ın tarzını ortaya koyuyor. Highline’da standart olarak sunulan High LED Stop lambaları aracı farklılaştırıyor.
Yeni nesil elektromekanik servo direksiyona ve en son nesil bilgi ve eğlence sistemlerine sahip yeni Passat, Volkswagen’in Dijital Gösterge Paneli “Active Info Display”’i kullanan ilk modeli oldu. Segmentinde ilk olan 12.3 inç yüksek çözünürlüklü TFT ekranın yer aldığı, kullanıcı tercihlerine göre yapılandırılabilir gösterge panelinde, hız göstergesi, devir saati ve yol bilgisayarı bilgilerinin dışında, Navigasyon haritası da ekranda 2D veya 3D olarak yer alabiliyor. Dinamik menü geçişlerine sahip sistemde örneğin harita aktive edildiğinde hız göstergesi ve devir saati küçülerek haritaya geniş bir yer açılıyor.
Yeni Passat ile ilgili tüm verilerin görüntülendiği bu sistem sadece Infotainment sistemi Discover Pro ve Navigasyon Sistemi ile birlikte opsiyonel olarak sunuluyor.
İç tasarım detaylarını incelendiğinizde bir kapıdan ötekine uzayan çizgiler ön konsolu olduğundan daha geniş algılamanızı sağlıyor. Geliştirilen klima sistemi ise daha sessiz bir yapıya sahip. 3 bölgeli otomatik klima “Klimatronik”, Highline donanım seviyesinde ön kol desteğinin arkasında yer alan kontrol mekanizması yardımıyla, arka koltuktaki yolcular tarafından da ayarlanabiliyor.
Yeni Passat, gelişmiş sürüş destek sistemleriyle de, sürücüsüz sürüş teknolojisine bir adım daha yaklaşıyor. Bunlardan ilki olan Trafikte Sürüş Asistanı “Traffic Jam Assist”, aracın hızının saatte 60 kilometre altında olduğu durumlarda devreye giriyor. Bu sistem, Adaptif Hız Sabitleme Sistemi “ACC”, Ön Bölge Asistanı “Front Assist” ve Şerit Takip Asistanı “Lane Assist” ile birlikte çalışarak, trafiğin sıkışık olduğu durumlarda aracın gaz ve frenini otomatik olarak devreye girmesini sağlıyor. Böylece trafiğin sıkışık olduğu durumlarda, araç yarı otonom sürüş gerçekleştirirken, sürücüye de arkasına yaslanıp sürüşten keyif alması kalıyor.
Yaya Algılama Asistanı, Şerit Takip Asistanı, Adaptif Hız Sabitleyici ve Acil Durum Asistanı güvenliği artırıcı donanımlar.
Masaj yapan ısıtmalı Ergo koltuklar özellikle kışın ve sıkışık trafikte yorgunluğunuzu alıyor.
Yeni Passat’ın tamamen yenilenen yeni motorları, bir önceki nesle göre ortalama yüzde 20 daha az yakıt tüketiyor. Tüm motor seçeneklerinde Start/Stop sistemi ile fren enerjisi geri kazanım sisteminin bulunduğu yeni Passat’ın 2.0 litrelik TDI motorunu test ettim. 150 PS (4000d/d) güce ve 340Nm (1750d/d) tork değerine sahip olan model gücünü 6 ileri DSG şanzıman ile yere aktarıyor ve fabrika verilerine göre karma kullanımda 4.4lt/100km’lik tüketim değerine sahip. Ben bu rakamlara yaklaşmayı ne yazık ki başaramadım. Test süresi boyunca 6.2lt/100km. ortalama kullanım verisine imza attık.
Test aracımız 0-100km/s hızlanmasını 8.7 sn’de gerçekleştirirken maksimum sürati ise 218km/s. Aracın bagaj hacmi ise etkileyici, tam 586lt.
2.0lt dizel motor DSG ile uyum içinde çalışıyor. Aracın sürüş dinamikleri ise eskisine göre geliştirilmiş. Bunda hafiflemenin, boyutlarının, kısacası yeni platformun payı büyük. Konfor ve malzeme kalitesi alıştığımız düzeyde. DSG ve donanım farkları nedeniyle fiyatı yukarı çıksa da Passat giriş seviyesinde makul rakamlara sahip.
DONANIM
Model
|
Trendline
1,4 lt TSI BMT 125 PS
1,4 lt TSI BMT
ACT 150 PS
1,6 lt TDI BMT
120 PS
|
Comfortline
1,4 lt TSI BMT 125 PS
1,4 lt TSI BMT ACT 150 PS
1,6 lt TDI BMT 120 PS
2,0 lt TDI BMT 150 PS
|
Highline
1,4 lt TSI BMT 125 PS
1,4 lt TSI BMT ACT 150 PS
1,6 lt TDI BMT 120 PS
2,0 lt TDI BMT 150 PS
2,0 lt TDI SCR BMT 190 PS
|
İç Donanım
|
|||
40:60 katlanabilir arka koltuklar
|
S
|
S
|
S
|
Ahşap iç dekor 'Pina Carolina'
|
-
|
-
|
S
|
'Lizard' koltuk döşemesi
|
S
|
-
|
-
|
'Weave' koltuk döşemesi
|
-
|
S
|
-
|
'Alcantra / Vienna' deri döşeme
|
-
|
-
|
S
|
Ambiyans aydınlatması
|
-
|
-
|
S
|
Arka kol desteği
|
-
|
S
|
S
|
Arka koltuklardan bagaja ulaşma bölümü
|
-
|
S
|
S
|
Ayak bölgesi aydınlatma
|
-
|
S
|
S
|
Bagajda 12 Volt soket
|
-
|
S
|
S
|
Çok fonksiyonlu deri direksiyon
|
S
|
S
|
S
|
Deri vites topuzu
|
S
|
S
|
S
|
Direksiyon üzerinde DSG vites kumandaları
|
S*
|
S*
|
S*
|
Işıklı makyaj aynaları
|
S
|
S
|
S
|
Ön kol desteği
|
S
|
S
|
S
|
'Composition Color' Radyo-CD-MP3-WMA çalar
(Türkçe dil seçenekli, 5' renkli dokunmatik ekran)
|
S
|
-
|
-
|
'Composition Media' Radyo-CD-MP3-WMA çalar
(Türkçe dil seçenekli, 6,5' renkli dokunmatik ekran)
|
-
|
S
|
S
|
Aux-in girişi ve SD-Card okuyucu
|
S
|
S
|
S
|
USB-in müzik çalar bağlantısı
|
S
|
S
|
S
|
8 hoparlör
|
S
|
S
|
S
|
Yükseklik ayarlı ön koltuklar
|
S
|
S
|
S
|
Dış Donanım
|
|||
6,5 J x 16 'Aragon' alüminyum jantlar, 215/60 R16
lastikler
|
S
|
-
|
-
|
7 J x 17 'London' alüminyum jantlar, 215/55 R17
lastikler
|
-
|
S
|
-
|
8J x 18 'Dartford' alüminyum jantlar, 235/45 R18
lastikler
|
-
|
-
|
S
|
LED stop lambaları
|
S
|
S
|
-
|
LED 'High' stop lambaları
|
-
|
-
|
S
|
Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar
|
S
|
-
|
-
|
Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar (sürücü tarafı
kendiliğinden kararan)
|
-
|
S
|
-
|
Elektrikli, katlanabilir ve ısıtmalı yan aynalar
(sürücü tarafı kendiliğinden kararan)
|
-
|
-
|
S
|
Yan camlarda ve radyatör ızgarasında krom çıtalar
|
S
|
S
|
S
|
Kapı ve tampon altlarında krom dekoratif çıtalar
|
-
|
S
|
S
|
Radyatör ızgarası ve ön farlar üzerinde ilave
krom çıta
|
-
|
-
|
S
|
Orjinal ebatta çelik jantlı yedek lastik
|
S
|
-
|
-
|
Yer tasarruflu çelik jantlı yedek lastik
|
-
|
S
|
-
|
Orjinal ebatta alüminyum alaşım jantlı yedek
lastik
|
-
|
-
|
S
|
Gündüz sürüş farları
|
S
|
S
|
-
|
LED gündüz sürüş farları
|
-
|
-
|
S
|
Ön sis farları ve statik dönüş farları
|
-
|
S
|
S
|
LED 'High' ön farlar
|
-
|
-
|
S
|
Konfor
|
|||
Bluetooth'lu mobil telefon hazırlığı
|
-
|
-
|
S
|
Elektromekanik park freni
|
S
|
S
|
S
|
Anahtarsız çalıştırma sistemi
|
S
|
S
|
S
|
Anahtarsız giriş sistemi
|
-
|
-
|
S
|
Elektrikli bel destek ayarı ve koltuk sırtlığı
(sürücü tarafı)
|
-
|
S
|
-
|
Elektrikli bel destek ayarı ve koltuk sırtlığı
(sürücü tarafı masaj fonksiyonlu)
|
-
|
-
|
S
|
Elektrikli 14 yönde ayarlanabilir ön koltuklar,
sürücü tarafı hafızalı (2 farklı hafıza)
|
-
|
-
|
S
|
Eve geliş-evden çıkış fonksiyonu (Coming-Leaving
Home)
|
-
|
S
|
S
|
Görsel park desteği
|
S
|
S
|
S
|
Hız sabitleyici (Cruise Control)
|
-
|
S
|
S
|
Isıtmalı ön koltuklar
|
-
|
-
|
S
|
Isıtmalı ön cam yıkama sistemi
|
-
|
-
|
S
|
Karartılmış arka ve arka yan camlar
|
-
|
-
|
S
|
Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası
|
-
|
S
|
S
|
Klimatik (Manuel klima)
|
S
|
-
|
-
|
Klimatronik (3 bölgeli tam otomatik klima)
|
-
|
S
|
S
|
Otomatik yanan kısa farlar
|
-
|
S
|
S
|
Park mesafe sensörleri (Ön/Arka)
|
S
|
S
|
S
|
Start/Stop sistemi ve fren enerjisi geri kazanımı
|
S
|
S
|
S
|
Uzaktan kumandalı merkezi kilit
|
S
|
S
|
S
|
Yağmur sensörü
|
-
|
S
|
S
|
Yol bilgisayarı (turkce dil seçenekli)
|
S
|
-
|
-
|
Renkli ekranlı yol bilgisayarı (Turkce dil
destekli)
|
-
|
S
|
S
|
Güvenlik
|
|||
Anti blokaj fren sistemi (ABS)
|
S
|
S
|
S
|
Elektronik diferansiyel kilidi (EDL)
|
S
|
S
|
S
|
Elektronik fren güç dağılımı (EBD)
|
S
|
S
|
S
|
Elektronik motor çekiş kontrolü (MSR)
|
S
|
S
|
S
|
Elektronik patinaj önleme sistemi (ASR)
|
S
|
S
|
S
|
Elektronik stabilizasyon programı (ESP)
|
S
|
S
|
S
|
İkincil çarpışma freni (multi-collision break)
|
S
|
S
|
S
|
Arka koltuklarda iki adet çocuk koltuğu
sabitleyici (ISOFIX)
|
S
|
S
|
S
|
Auto Hold fonksiyonu
|
S
|
S
|
S
|
Disk frenler (Ön/Arka)
|
S
|
S
|
S
|
Immobilizer
|
S
|
S
|
S
|
Lastik basınç kontrol sistemi
|
|||
Mobilite lastikleri (patlamaya karşı direnci
arttırılmış lastikler)
|
-
|
S
|
S
|
Ön emniyet kemeri görsel ve sesli uyarı
|
S
|
S
|
S
|
Önde 3 noktalı piroteknik emniyet kemerleri
|
S
|
S
|
S
|
Hıza duyarlı elektro-mekanik servo direksiyon
|
S
|
S
|
S
|
Sürücü ve yolcu ön hava yastıkları (yolcu hava
yastığı deaktivasyon)
|
S
|
S
|
S
|
Sürücü ve ön yolcu yan ve tavan hava yastıkları
|
S
|
S
|
S
|
Yorgunluk tespit sistemi
|
S
|
S
|
S
|
* Yalnızca DSG şanzımanlı araçlarda standart olarak sunulmaktadır.
TEKNİK BİLGİ
Donanım
|
1,4 lt. TSI BMT 125 PS Manuel/ DSG
|
1.4 TSI BMT ACT 150 PS
Manuel/DSG
|
1,6 lt. TDI BMT 120 PS Manuel / DSG
|
Motor
|
|||
Motor Tipi
|
4 silindir 16 V TSI benzinli motor
|
4 silindir 16 V TSI benzinli motor
|
4 silindir 16 V dizel TDI CR motor
|
Motor hacmi, lt/ cm3
|
1,4 / 1395
|
1,4 / 1395
|
1,6 / 1598
|
Maks. güç, kw (PS) dv/dk
|
92 (125) / 6000
|
110 (150) / 6000
|
88 (120) / 4000
|
Maks. tork, Nm dv/dk
|
200 / 1400-4000
|
250 / 1500-3500
|
250 / 1750-3500
|
Karışım Sistemi
|
Elektronik kontrollü direkt enjeksiyon
|
Elektronik kontrollü direkt enjeksiyon
|
Common rail direkt dizel enjeksiyonu
|
Vites Kutusu
|
6 ileri Manuel / 7 ileri DSG
|
6 ileri Manuel / 7 ileri DSG
|
6 ileri Manuel / 7 ileri DSG
|
Boyutlar
|
|||
Uzunluk, mm.
|
4767
|
4767
|
4767
|
Genişlik, mm.
|
1832
|
1832
|
1832
|
Yükseklik, mm.
|
1456
|
1456
|
1456
|
İz genişiliği, ön/arka, mm.
|
2791
|
2791
|
2791
|
Yakıt tankı, lt
|
66
|
66
|
66
|
Dönme çapı, m.
|
11,7
|
11,7
|
11,7
|
Bagaj kapasitesi, lt
|
586
|
586
|
586
|
Boş ağırlık, kg.
|
1367/1395**
|
1387/1413**
|
1444/1459**
|
Hızlanmalar
|
S
|
-
|
-
|
0-100 km/s sn.
|
9,7
|
8,4
|
10,8
|
Maks. Hız, km/s
|
208
|
220
|
206
|
Yakıt tüketimi, lt/100 km (1999/94/EG)
|
S
|
S
|
S
|
Sehir içi
|
6,9/5,1**
|
6,1/6,3**
|
4,9/4,6**
|
Sehir dışı
|
4,6/4,5**
|
4,4/4,5**
|
3,8/3,9**
|
Genel
|
5,4/5,1**
|
5,0/5,1**
|
4,2/4,1**
|
CO2 emisyonu, g/km
|
126/117**
|
116/118**
|
109/106**
|
* SCR katalizatörü (Selective Catalytic Reduction), Adblue katkısı sayesinde, azot oksit (NOx) egzoz gazı bileşenini istenmedik yan ürünler oluşmadan seçici bir şekilde azota ve suya dönüştürür.
** DSG şanzıman değerleridir
0 yorum:
Yorumunuzu Yazmadan Önce Aşağıdan Yorum Kurallarını Okumanızı Tavsiye Ederiz. Kurallara Uymayan Yorumlar Yayınlanmicaktır... Saygılar
-Yorum Kuralları-
1-Yorumlarınız Konuyla Alakalı Olsun
2-Kötü İçerikli,Küfür,Ahlak Dışı veya Size Yakışmayan Kelimeler Kullanmayınız
3-Yazım Kurallarına Uygun Okunaklı ve Açıklayıcı Yorumlar Yazmanızı Umuyoruz
4-Sitemizde Yazılan Yorumlardan Site Yöneticilerimiz ve Sitemiz Kesinlikle Sorumlu Değildir... Yorumların Tamamı Yorumu Yazan Kişilerce Yayınlandığı için Mesuliyet Kabul Edilmemektedir.
****=Surç-u Lisan Ettiysek Af Ola=****
Sitemizde Sizi Ağırladığımız İçin Çok Büyük Bir Kıvanç ve Mutluluk Duymaktayız...
Bizimle Olduğunuz için Teşekkürler (Otomotiv Mühendisleri Ekibi...)